Zomercampagne: Blijf Ede Ontdekken
Op 1 augustus is Ede Marketing in samenwerking met de Gemeente Ede en partners gestart met de zomercampagne #BlijfEdeOntdekken. De campagne richt zich op Edenaren, vakantievierders en bezoekers die al in de regio zijn. Op creatieve en actuele manier ontvangen zij informatie en inspiratie voor een verblijf in Ede. De campagne is zichtbaar via offline uitingen en online media op diverse locaties in de hele gemeente. Centraal staat het op ontdekkingstocht gaan in de gemeente Ede.
Via de website bezoek-ede.nl/ontdekken zijn op basis van diverse thema's bezoekers geïnspireerd om Ede te blijven ontdekken. Hier vind je een 24-uur en 48-uurs programma evenals inspiratie op het gebied van natuur, cultuur, culinair, actief en winkelen.
Onderstaand de belangrijkste resultaten van de campagne. De campagne heeft goede resultaten geboekt, vooral op conversie en zichtbaarheid.
Influencers gaan 24 uur op pad in Ede
Op uitnodiging van Ede Marketing zijn drie influencers 24 uur op pad gegaan in Ede. Zij volgden een programma afgestemd op hun doelgroep, namelijk cultuur, culinair, actief en met kinderen. Zij hebben tijdens en vlak na hun trip actief gepost op Instagram en Facebook en een blog geschreven op hun website.
Website #BlijfEdeOntdekken
Op bezoek-ede.nl/ontdekken werd de Avonturengids volop in de aandacht gezet. Middels de 24- en 48-uurs programma's kregen bezoekers een inkijkje in de gids én konden ze direct de Avonturengids downloaden. Daarnaast werden locaties die benoemd werden in de Avonturengids per categorie op de website getoond (natuur, cultuur, culinair, actief en winkelen). Op elke pagina werd actief doorverwezen naar de Avonturengids.
Bereik: In totaal hebben ruim 36.000 mensen deze pagina bezocht.
Aanvullende activiteiten
In aanvulling op de campagne is een persbericht verzonden naar diverse lokale en regionale media. Daarnaast is via de gemeente Ede aandacht besteed aan de zomercampgne via het Ondernemersmagazine. Ook via het LinkedIn account van Ede Marketing zijn diverse berichten geplaatst over de campagne en is de campagne enkele malen in de nieuwsbrief van Ede Marketing naar ondernemers en in de nieuwsbrief van Bezoek Ede naar consumenten uitgelicht.