Online Edese Adventskalender
Afgelopen december heeft Ede Marketing voor de eerste keer een online Edese Adventskalender ingezet. Van 1 tot en met 24 december konden bezoekers van de Edese Adventskalender elke dag online een vakje van de kalender openmaken. Daar stonden mooie, typische Edese prijzen: van arrangementen en activiteiten tot cadeaupakketten of souvenirs. De campagne is alleen zichtbaar geweest via online uitingen.
De kalender is zeer enthousiast ontvangen door winkeliers, culturele instellingen, horecagelegenheden en recreatieve organisaties in de gemeente Ede. De Adventskalender is gericht op inwoners en bezoekers van de gemeente Ede. Doel is om zoveel mogelijk deelnemers te trekken voor de Adventskalender om daarmee de deelnemende ondernemers meer in de spotlight te zetten en voor hen extra zichtbaarheid te creëren. Onderliggend doel was om bezoekers zich in te laten schrijven voor de nieuwsbrief van Bezoek Ede, zodat we een groter bereik hebben met de consumentennieuwsbrief en daarmee activiteiten, evenementen en ondernemers verder onder de aandacht kunnen brengen bij een breder publiek.
Onderstaand de belangrijkste resultaten van de campagne.
Totaal aantal deelnemers Edese Adventskalender: 11.453
Pagina Online Edese Adventskalender
Op bezoek-ede.nl/adventskalender is van 1 tot en met 24 december de Online Edese Adventskalender getoond. Elke dag om 09.00 uur werd automatisch een vakje geopend. Hierachter zat een landingspagina waarop meer werd verteld over te winnen prijs, werd de ondernemer uitgelicht en konden bezoekers via het gekoppelde formulier hun gegevens achterhalen. Na 24 uur sloot het vakje weer en werd de nieuwe geopend.
Bereik: In totaal hebben meer dan 62.000 mensen deze campagnepagina bezocht.