Collectief Accountmanagement

Het doel van collectief accountmanagement is om bij te dragen aan de kwaliteit van projecten die de positionering rond de thema's Food en Veluwe vorm geven.

Dit versterkt de communicatiecampagnes, zowel van Ede Marketing als van andere organisaties.

Vaak gaat het om projecten met meerdere partijen, veel stakeholders, een lange aanlooptijd, veel impact en, soms, veel groeipotentieel.

We doen dit via een mix van adviseren, meedenken over strategie en uitgangspunten en lobby. Daarnaast verbinden we met andere initiatieven zowel lokaal, regionaal als landelijk en internationaal.

Op het vlak van communicatie gaat het over:

  • strategie; 
  • afstemmen van campagnes/communicatie;
  • hulp bij het opzetten van site en/of social media;
  • ondersteuning bij vormgeving van aankleding en identiteit in lijn met Ede huisstijl;
  • benaderen van pers.

Beginfase: een helder plan

We helpen in de beginfase door partijen bij elkaar te brengen. In maximaal vijf sessies willen we plannen helder te krijgen.
Het gaat dan over zaken als:

  • Wat gaat er wanneer gezamenlijk neergezet worden?
  • Wie heeft welke rol?
  • Hoe kan een en ander gefinancierd worden?
  • Welke partijen zijn er nog nodig?
  • Draagvlak onderzoeken

Dit traject kan op twee manieren eindigen;

  1. De afspraken zijn gemaakt en we gaan aan de slag.
  2. De organisaties worden het niet eens over visie en aanpak. In dat geval stopt Ede Marketing haar ondersteuning na maximaal vijf sessies.  

Aan de ondersteuning in deze beginfase zijn geen kosten verbonden.

Partnerschap in de vorm van communicatie ondersteuning

Wanneer de plannen concreet geworden zijn, kan Ede Marketing ondersteunen bij de communicatie.

Per jaar is er plek voor maximaal vijf thema’s of projecten.
In 2020 wordt gewerkt aan: