#SupportYourLocals terug in Ede

Sinds de uitbraak van corona is door Ede Marketing de campagne #SupportYourLocalsEde opgezet. Hierin is aandacht besteed aan initiatieven van ondernemers en organisaties uit de gemeente Ede die RIVM-proof en in lijn zijn met de regelgeving van overheden. 

Via de website bezoek-ede.nl/support-your-locals zijn allerlei creatieve, mooie en lekkere initiatieven van lokale ondernemers in de gemeente Ede te vinden.

Onderstaand de belangrijkste resultaten van de campagne. 

Advertenties

In zowel lokale als regionale kranten is aandacht besteed aan het Support Your Locals-initiatief. De campagne bestond offline uit een serie advertenties in de Gelderlander, Ede Stad en Lunterse Krant. Deze zijn aangevuld met twee redactionele berichten in de Lunterse Krant en Ede Stad en ondersteund met lokale persbewerking. 

Bereik: de advertenties en redactionele artikelen zijn door ruim 1,2 miljoen mensen gezien.

Lokale TV

In de najaarscampagne (half november tot eind december) is de lokale TV (XON TV) ingezet middels een heuse 'cook off' serie. In vijf uitzendingen kookten lokale chefs uit de verschillende dorpen met streekproducten. Een jury bestaande uit inwoners van de gemeente Ede beoordeelde deze gerechten. 

De video's zijn wekelijks uitgezonden via XON TV, gepubliceerd op het YouTubekanaal van XON TV, via de #SupportYourLocalsEde campagne op Facebook gepromoot, op de campagnepagina gepubliceerd en via LinkedIn van Ede Marketing verder onder de aandacht gebracht. 

Bereik: ruim 200.000 mensen, de video's zijn bijna 4.000 keer bekeken.

Bekijk de videoserie

Facebookcampagne #SupportYourLocals

Via de Facebookpagina van Bezoek-Ede is in de periode van half oktober - eind december een uitgebreide campagne opgezet. Deze werd aangevuld met organische berichten voor Support Your Locals Ede.

Bereik: Via de organische berichten en de advertenties hebben 120.000 mensen de campagne gezien. De advertenties hebben 700.000 weergaven gehad. 

Best presterende bericht

Google AdWords

In december is een Google AdWords displaycampagne ingezet. Deze was gericht op het ondersteunen van de lokale horeca-initiatieven rondom de feestdagen.

Bereik: de advertenties hebben ruim 600.000 weergaven gehad en er is 6.000 keer naar de website geklikt.

LinkedIn campagne

Via LinkedIn is in december een campagne ingezet gericht op lokale ondernemers, stakeholders en relevante organisaties.

Bereik: Ruim 50.000 mensen hebben deze campagne gezien.