Ontdek de Proeftuin

Basismiddelen campagne

  • Eenvoudige routefolder
  • Free publicity
  • Campagnepagina op www.bezoek-ede.nl
  • Social media posts (Facebook en Instagram)
  • Nieuwsbrieven (consumenten en stakeholders)
  • Google Ads- en Facebookcampagne
  • Aanvullende social media campagne via DPG
  • Stimuleren van het ontwikkelen van gezamenlijke arrangementen
Twee mensen op een fiets met streekproducten in gemeente Ede

Partnerbijdrage

Voor € 99* ben je al partner. Het hoogtepunt van de campagneperiode is mei 2023, maar gedurende de rest van het jaar wordt aandacht besteed aan de smaakfietsroutes en ondernemers. Naast de basismiddelen ontvang je als partner bij deelname aan de campagne het volgende:

  • Vermelding in uitgebreide routegids met routekaart (halve pagina)
    De smaakfietsroutes worden gepubliceerd in een A6 boekje, met routekaart en winkeladressen. Voor extra aandacht bieden we partijen langs de route een halve pagina advertentieruimte aan. Oplage: 5.000 exemplaren, verspreid bij toeristisch recreatieve bedrijven in de gemeente Ede en regio + online 
  • 1 x social media post tijdens campagneperiode met eigen tekst en beeld
  • Locatie uitgelicht op campagnepagina op www.bezoek-ede.nl
  • Pers & PR via landelijke media (kranten, magazines en websites)

Extra mogelijkheden

  • Influencer(s) programma
    Wanneer we journalisten, bloggers of vloggers Ede laten ontdekken, delen zij hun ervaringen via hun eigen populaire kanalen. Dat zorgt unieke content met een eerlijk verhaal en een groot bereik. Wij regelen het programma en verspreiden de publicaties via onze eigen kanalen.
  • Georganiseerde tours
    Bij voldoende deelname/belangstelling zullen we georganiseerde smaakfietsroute-dagen organiseren.
  • Samenwerking met lokale chefs voor streekproducten-recepten
    Voor deze campagne zal de samenwerking opgezocht worden met lokale chefs die recepten ontwikkelen rondom streekproducten. Bezoekers kunnen deze streekproducten tijdens hun fietstocht kopen bij de diverse streek- en landwinkels of lokale producenten en met het recept uit de routegids thuis maken.

*looptijd t/m 31 december 2023. Genoemde opties worden alleen uitgevoerd bij voldoende deelnemers. Wil je liever een hele pagina advertentie? Dan betaal je voor bovenstaand pakket €150.

Resultaten campagne 2022

In 2022 is de allereerste campagne voor de smaakfietsroutes ingezet. De campagne was van 1 mei - 21 juni zichtbaar via online media en enkele offline uitingen op diverse locaties in de hele gemeente Ede. Om bezoekers en bewoners te inspireren en informeren over de Smaakfietsroutes en de ondernemers langs de routes zijn naast een Facebookcampagne, Google advertenties, een campagne via DPG media en een speciale themanieuwsbrief ook diverse offline middelen ingezet: posters, flyers en een routeboekje met de vier Smaakfietsroutes. Hieronder de belangrijkste resultaten

Facebook: 128.000 bereik
Google Ads (search en display): 238.052 
Campagne DPG: 156.242
Bezoekers website: 16.330
Aantal exemplaren routeboekje: 5.000

Moeder met 2 kinderen genieten van streekproducten in de horeca in de gemeente Ede

Interesse in deelname?

Wil je je aansluiten als partner bij deze campagne of wil je meer informatie? Neem dan contact op via info@ede-marketing.nl