Jaarverslag Ede Marketing 2019

In maart 2019 was het zover. Ede kreeg een eigen citymarketingorganisatie: Stichting Ede Marketing. Een organisatie die er niet alleen is voor de “city” maar voor heel Ede, van dorp tot buitengebied. Deze rapportage laat in vogelvlucht de resultaten zien van de prestatieafspraken.

Elke citymarketingorganisatie is anders. Niet alleen de opdracht verschilt, maar ook elk gebied is anders. Met eigen kwaliteiten, ambities en smaakmakers.

Wat alle citymarketingorganisaties doen is hun gebied op aansprekende wijze in de etalage zetten. Ze geven nieuwe ontwikkelingen vorm binnen hun opdracht en werken daar samen met inwoners, organisaties en bedrijven aan. Dat doen we vanuit Ede Marketing met plezier, elke dag.

Met een klein team van 3.5 fte is gewerkt aan het neerzetten van de organisatie, het ontwikkelen van basismateriaal en communicatiekanalen, de eerste campagnes en de inrichting van de werkprocessen.

Het thema Veluwe is nu goed zichtbaar. Van huisstijl en beeldbank tot de lancering van Bezoek-Ede.nl. Hoogtepunten in 2019 waren de vier grote evenementen: het NK Wielrennen en de kindermountainbike route als trekker voor het voorjaar en de campagne rond militaire historie en Airborne in het najaar.