Wild kijken, proeven en kopen

Van 15 oktober tot 30 november stond de Wild-campagne op de agenda. In samenwerking met diverse partners en de gemeente Ede is de najaarscampagne #KomWildOntdekken opgezet. Met deze campagne wordt de spotlight gericht op het wild kijken, proeven en kopen in de regio in combinatie met wandelen, horeca en natuur. De campagne is voornamelijk zichtbaar via online uitingen. 

Voor dit deel van de campagne worden mensen van buiten de regio aangesproken die de gemeente Ede bezoeken voor een dagbezoek of een langer verblijf. Doel is hen aanzetten zich recreatief te bewegen in de gemeente, maar ook om nieuwe plekken te ontdekken. Gekoppeld aan deze campagne wordt ook deelgenomen aan de nationale herfstcampagne van Visit Veluwe met o.a. publicaties in landelijke tijdschriften. 

Via de website bezoek-ede.nl/wild-ontdekken zijn de diverse thema's terug te vinden voor bezoekers, waarbij ze worden geïnspireerd om wild te komen kijken, kopen en proeven.

Onderstaand de belangrijkste resultaten van de campagne. 

Facebook

Via de Facebookpagina van Bezoek-Ede is in de periode van 15 oktober tot en met 30 november een uitgebreide campagne opgezet. Deze werd aangevuld met organische berichten voor Wild kijken, kopen en proeven in Ede.  

Bereik: Via de organische berichten en de advertenties hebben ruim 830.000 mensen de campagne gezien. Daarnaast is ongeveer 6.500 keer naar de website geklikt. Het best presterende organische bericht was het bericht over Wild Eten met ruim 1.500 bereikte personen. Het beste betaald bericht was het bericht over het wild spotten en de wildobservatieplekken met ruim 100.000 bereikte personen en 200.000 weergaven van de advertenties.

Bekijk de campagnepagina

Google AdWords

Gedurende de hele campagneperiode is een Google AdWords displaycampagne ingezet, aangevuld met een campagne in het zoeknetwerk. Deze was gericht op het ontdekken van het culturele aanbod in de gemeente Ede 

Bereik: de advertenties hebben bijna 800.000 weergaven gehad en er is ruim 12.000 keer naar de website geklikt.

Influencers proeven en kijken Wild in Ede

Tijdens de Wild-campagne zijn Ongewoon Lekker en Myra Madeleine wild komen ontdekken in de gemeente Ede. Ongewoon Lekker bezocht het Störrig Festival bij het Smaakpark. Myra Madeleine ging op wildwandeling met Leendert Houweling en schoof daarna aan bij Restaurant Stam voor een wildmenu. Beide influencers hebben tijdens en vlak na hun trip actief gepost op Instagram en Facebook. De blogs vind je hier: 

Bereik: via de stories op Instagram, Facebook en de blog zijn ruim 21.000 mensen bereikt. 

Website Kom Wild Ontdekken

Op bezoek-ede.nl/wild-ontdekken is van 15 oktober tot en met 30 november het wild-aanbod getoond: van wild eten tot wild kijken en kopen en wild-activiteiten voor jong en oud. Omdat voor deze campagne werd getarget op bezoekers van buiten de regio, zijn de Bijzondere Overnachtingslocaties ook uitgelicht net als Het Nationale Park de Hoge Veluwe en Natuurcentrum Veluwe. 

Bereik: In totaal hebben meer dan 16.000 mensen deze campagnepagina bezocht.

Herfstcampagne Visit Veluwe

Video Kom Wild Ontdekken

Voor de Wild-campagne is een video ontwikkeld door RedRum die tijdens de campagneperiode is ingezet via YouTube, Google AdWords en de Facebookcampagne. 

Bekijk op YouTube