Online Edese Adventskalender

Na het succes van de allereerste Edese Adventskalender in 2021 hebben we de online Adventskalender in 2022 opnieuw ingezet. Van 1 tot en met 24 december konden bezoekers elke dag online een vakje openen. Achter elk vakje van de kalender stonden mooie, typische Edese prijzen: van arrangementen en activiteiten tot cadeaupakketten en souvenirs. De campagne is alleen via online kanalen zichtbaar geweest. 

Ook in 2022 is de kalender zeer enthousiast ontvangen door winkeliers, culturele instellingen, horecagelegenheden en recreatieve organisaties in de gemeente Ede. Voor hen was dit dé kans om in december via Ede Marketing nog eens onder de aandacht te komen bij een regionaal en landelijk publiek. Daarnaast was het doel om meer mensen zich in te laten schrijven voor de nieuwsbrief van Bezoek Ede zodat we met dit grotere bereik de activiteiten en ondernemers in de gemeente Ede bij een breder publiek onder de aandacht kunnen brengen. 

Onderstaand de belangrijkste resultaten van de campagne. 

Totaal aantal deelnemers Edese Adventskalender in 2022: 14.362

(+28% t.o.v. 2021)

Facebook

Via de Facebookpagina van Bezoek Ede is in de periode van 28 november tot en met 25 december een uitgebreide campagne opgezet. Deze is aangevuld met dagelijkse organische berichten. Elke dag om 09.00 uur werd een bericht geplaatst met de aankondiging dat een vakje geopend kon worden. Om 19.30 uur 's avonds werd een extra bericht geplaatst met de oproep om deel te nemen aan de Adventskalender waarbij de prijs en de ondernemer ook werden benoemd. 

Bereik: Via de organische berichten en de advertenties hebben ruim 92.862 mensen de campagne gezien. Daarnaast is ongeveer 2.300 keer naar de website gekllikt. Het best presterende organische bericht was het bericht waarbij een lunch bij de Lunterse Boer werd verloot. Het best betaalde bericht was het bericht met de afbeelding van Kasteel Hoekelum (net als in 2021) met bijna 29.000 bereikte personen.  

Bekijk de campagnepagina

Google AdWords

Gedurende de hele campagneperiode is een Google AdWords bannercampagne ingezet. 

Bereik: de advertenties hebben ruim 430.000 weergaven (+30%) gehad en er is bijna 6.500 keer (+62,5%) naar de website geklikt. 

Instagram

De campagne is ook via Instagram ingezet. Dagelijks is een bericht in de stories geplaatst waarbij direct naar de prijzenpagina werd gelinkt. Ook is elke avond een post geplaatst waarin de ondernemer die de prijs aanbood werd uitgelicht. 

Bereik: via de stories op Instagram zijn 10.500 mensen bereikt. 

Pagina Online Edese Adventskalender

Op bezoek-ede.nl/adventskalender is van 1 tot en met 24 december de Online Edese Adventskalender getoond. Elke dag om 09.00 uur werd automatisch een vakje geopend. Hierachter zat een landingspagina waarop meer werd verteld over te winnen prijs, werd de ondernemer uitgelicht en konden bezoekers via het gekoppelde formulier hun gegevens achterhalen. Na 24 uur sloot het vakje weer en werd de nieuwe geopend. 

Bereik: In totaal hebben meer dan 20.000 mensen deze campagnepagina bezocht.

Adventskalender nieuwsbrief

Elke dag van 1 tot en met 24 december is er een Adventskalender-alert verzonden naar alle deelnemers die zich hadden aangemeld voor deze speciale nieuwsbrief. In totaal hadden 647 mensen zich aangemeld voor deze speciale nieuwsbrief. Na afloop van de Adventskalender is op 25 december nog een extra nieuwsbrief verzonden naar iedereen die zich ook had ingeschreven voor de Bezoek Ede nieuwsbrief met een extra prijs.

Bereik: In totaal hebben 750 mensen zich uiteindelijk aangemeld voor de consumentennieuwsbrief van Bezoek Ede (dit was geen voorwaarde voor deelname). De gemiddelde open-rate was van de dagelijkse nieuwsbrief was 70,3% en de gemiddelde click-through-rate 41,5%. 

Bekijk alle nieuwsbrieven