Classico Boretti Gezinstocht

In 2023 werken we in opdracht van de gemeente Ede aan het tonen van de verscheidenheid aan evenementen aan een nog diverser publiek. Daarnaast wilden we ondernemers in de gemeente Ede de mogelijkheid bieden om aan te haken bij de al bestaande activiteiten. Op deze manier stimuleren we breder draagvlak voor de evenementen, maar ook het versterken van de verbinding tussen de evenementen, de gemeente Ede, Ede Marketing en de ondernemers. Een ander belangrijk doel is om lokaal en regionaal meer bekendheid te verwerven voor een aantal lokale evenementen, waaronder de Classico Boretti op 13 mei. 

Vanuit de gemeente en Golazo (de organisatie) was de vraag aan Ede Marketing om te ondersteunen bij het promoten van de gezinstocht. Om deelnemers voor deze tocht te werven en meer lokale en regionale zichtbaarheid te creëren voor het evenement werken we samen met Golazo en Sportservice De Vallei. In de periode voorafgaand is de campagne zichtbaar geweest via offline uitingen en online media op diverse locaties in de hele gemeente Ede en richt zich op de bewoners van de gemeente en regionale bezoekers. 

Onderstaand de belangrijkste resultaten van de campagne. 

Facebook

Via de Facebookpagina van Bezoek-Ede is in de periode van 24 april - 13 mei een uitgebreide campagne opgezet. Deze werd aangevuld met organische berichten voor de Classico Boretti Gezinstocht.  

Bereik: Via advertenties hebben bijna 120.000 mensen de campagne gezien. Daarnaast is ruim 1.500 keer naar de website geklikt. 

Google Ads

Gedurende de hele campagneperiode is een Google Ads campagne in het zoeknetwerk ingezet. 

Bereik: de advertenties hebben bijna 50.000 weergaven gehad en er is ongeveer 600 keer naar de website geklikt.

Advertenties en advertorials

​Naast onze eigen middelen hebben we ook diverse advertenties en advertorials ingekocht bij landelijke en regionale media. De hoofdfocus van deze artikelen is Fietsen in Ede, met daarbij speciale aandacht voor de Classico Boretti gezinstocht. We hebben onder meer in de volgende bladen, kranten en magazines betaald en onbetaald geadverteerd:

Bereik: In totaal hebben we met bovenstaande media bijna 1.000.000 mensen bereikt. 

Bekijk meer media-uitingen
Twee mensen fietsen de Smaakfietsroute in de gemeente Ede

Website statistieken

Op de bezoekerswebsite bezoek-ede.nl is in de campagneperiode de gezinstocht extra uitgelicht. Naast een eigen agenda-item, werd deze ook meegenomen op de Fietsen-pagina, de Festivals-pagina en als uitgelicht evenement op de homepagina. 

Bereik: In totaal hebben ongeveer 3.200 mensen de evenementenpagina bezocht.

A0-posters en digitale schermen

Begin mei zijn in de hele gemeente Ede 45 A0-borden gevuld met posters voor evenementen in mei. Er is een combinatieposter gemaakt met o.a. de Classico Boretti Gezinstocht en Concours Hippique (18 mei). De posters hebben 2 weken lang in alle dorpen gehangen. Daarnaast is in mei via de 8 digitale schermen bij de toegangswegen in de gemeente Ede  getoond. 

Bereik: Via de digitale schermen hebben gemiddeld 136.000 mensen de campagne gezien.