Zomerbraderieën Lunteren

In 2023 werkt Ede Marketing in opdracht van de gemeente Ede aan het tonen van de verscheidenheid aan evenementen aan een nog diverser publiek. Daarnaast wilden we ondernemers in de gemeente Ede de mogelijkheid bieden om aan te haken bij de al bestaande activiteiten. Op deze manier stimuleren we breder draagvlak voor de evenementen, maar ook het versterken van de verbinding tussen de evenementen, de gemeente Ede, Ede Marketing en de ondernemers. Een ander belangrijk doel is om lokaal en regionaal meer bekendheid te verwerven voor een aantal lokale evenementen, waaronder de Zomerbraderieën Lunteren. 

In de periode voorafgaand is de campagne zichtbaar geweest via offline uitingen en online media op diverse locaties in de hele gemeente Ede en richt zich op de bewoners van de gemeente en regionale bezoekers. Onderstaand de belangrijkste resultaten van de campagne.

Facebook

Via de Facebookpagina van Bezoek-Ede is in de periode van 21 juli - 17 augustus een uitgebreide campagne opgezet, aangevuld met organische berichten via de Facebookpagina van Bezoek Ede. 

Bereik: Via advertenties hebben 69.240 mensen de campagne gezien. Daarnaast is ruim 4.100 keer naar de website geklikt. 

Google Ads

Can 21 juli - 17 augustus is een Google Ads campagne in het Perfomance Max campagne ingezet waarbij we zichtbaar waren op alle kanalen van Google (YouTube, Gmail, zoeknetwerk, Shopping, e.d.). Er is getarget op voornamelijk vrouwen met onder andere de kenmerken/interesses: dameskleding, huishoudartikelen, Liefhebbers van winkelen, prijsbewuste shoppers, gaat vaak naar een live-evenement, winkelt vaak in warenhuizen.

Bereik: de advertenties hebben 43.230 weergaven gehad en er is 7.712 keer naar de website geklikt.

Winkelen - BezoekEde

Advertenties en flyer

​Naast onze eigen middelen hebben we ook enkele advertenties en advertorials ingekocht bij regionale media. We hebben onder meer in de volgende bladen, kranten en magazines betaald en onbetaald geadverteerd:

Bereik: In totaal hebben we met bovenstaande media 101.000 mensen bereikt (exclusief de flyers).

Bekijk meer media-uitingen

Website statistieken

Op de bezoekerswebsite bezoek-ede.nl is in de campagneperiode de Week van de Stenen Winkel extra uitgelicht. Naast een eigen agenda-item is de WVDSW uitgelicht op de homepagina, de algemene dorpenpagina, op de winkelen-pagina, en bij de pagina's van Lunteren, Bennekom en Ede.

Bereik: In totaal hebben 21.481 mensen het evenement op de website bezocht.

A0-posters en digitale schermen

In juli zijn in de hele gemeente Ede A0-borden gevuld met posters voor de Zomerse markten.  

Bereik: Via de digitale schermen hebben gemiddeld 136.000 mensen de campagne gezien.