EDE – Esther Werkman is per 6 mei 2025 benoemd tot directeur van Stichting Ede Marketing. Het bestuur heeft in haar de juiste persoon gevonden om de ingezette koers van de stichting verder uit te bouwen en vorm te geven. Esther Werkman heeft ruime ervaring in leidinggeven en marketing.
Esther is zeker geen onbekende in Ede. Ze is er geboren en opgegroeid. Haar roots liggen in marketing, communicatie en PR. Met haar bureau, en later als interimmer, was zij verantwoordelijk voor de juiste zichtbaarheid en publiciteit voor diverse opdrachtgevers. Afgelopen jaren was zij ook ondernemer in het centrum van Ede en als bestuurslid betrokken bij het Platform Ede Centrum en Stichting Binnenstadsmanagement. Deze functies zal zij per 1 mei 2025 beëindigen.
Esther heeft veel zin in deze nieuwe uitdaging: “Ik kijk er enorm naar uit om Ede en de dorpen samen met het team nóg meer op de kaart te zetten. Ede biedt zoveel prachtige kansen en mogelijkheden op het gebied van recreëren, wonen, werken en studeren. Daar ga ik me volledig voor inzetten.”
“
Ik kijk er enorm naar uit om Ede en de dorpen samen met het team nóg meer op de kaart te zetten. Ede biedt zoveel prachtige kansen en mogelijkheden op het gebied van recreëren, wonen, werken en studeren. Daar ga ik me volledig voor inzetten.
”
Esther Werkman
Met het aanstellen van de nieuwe directeur is een mooie volgende stap gezet. “Er staat nu een stabiele, professionele organisatie die werkt aan een herkenbare profilering van de gemeente Ede”, aldus Mirjam van der Linden (Voorzitter Bestuur Stichting Ede Marketing). “We zijn ervan overtuigd dat we met de benoeming van Esther onze ambities nog verder kunnen realiseren om Ede steviger te positioneren en onder de aandacht te brengen bij inwoners, bezoekers, bedrijven, studenten en talenten”.
De huidige directeur, Daan Berends, neemt na ruim 4 jaar afscheid van Ede Marketing. Het Bestuur, de Raad van Toezicht en het team bedanken haar voor haar inzet en de stappen die Ede Marketing onder haar leiding heeft doorgemaakt.
Stichting Ede Marketing verzorgt de collectieve citymarketing voor Ede. Het doel van Ede Marketing is om Ede, de dorpen en het buitengebied duidelijker te positioneren en de zichtbaarheid van Ede te vergroten.
Op de foto: Mirjam van der Linden, Voorzitter Bestuur Stichting Ede Marketing (links) en Esther Werkman (directeur Ede Marketing per 6 mei 2025).